پروپوزال ارزیابی اثرات آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند

پروپوزال ارزیابی اثرات آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند

هدف از این پروپوزال ارزیابی اثرات آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند شرکتها می باشد
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 19
فرمت فایل doc
حجم فایل 301 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 47

پروپوزال ارزیابی اثرات آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند

فروشنده فایل

کد کاربری 2

کاربر

دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

ارزیابی اثرات آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند شرکتها

چکیده
یکی از با ارزش ترین دارایی های هر شرکت، ارزش ویژه برند است. شرکت هایی که از نظر ارز ش ویژه برند جایگاه بالایی در ذهن مصرف کنندگان دارند، به راحتی می‎توان ند درمیان دیگرشرکت ها درصنعت مربوط به خودشان، سود آورتر تلقی گردند. (حسینی و دیگران، 1388)این تحقیق با هدف بررسی تأثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند بر تولید کفپوش خودرو شرکت پیشرو پلاستیک خزر انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نوع جمع آوری اطلاعات از نوع توصیفی-موردی محسوب می شود. مشتریان شرکت پیشرو پلاستیک خزر 480 نفر می باشند که جامعه آماری این تحقیق بوده و برای تعیین حجم نمونه بر اساس جدول كرجسی و مورگان نمونه ای به حجم حداقل 214 نیاز می‎باشد و با استفاده از نرم افزار لیزرل و روش آماری مدل معادلات ساختاری به بررسی روابط بین متغیرهای تحقیق پراخته شد. نتاج تحقیق نشان می دهد رابطه مثبت و معنی داری میان کیفیت ادراک شده، وفاداری به برند و ارزش ویژه برند وجود دارد و همچنین کانال توزیع و قیمت از طریق تاثیر گذاری بر کیفیت درک شده بر ارزش ویژه برند تاثیر دارند.
کلمات کلیدی:
آمیخته بازاریابی
تصویر ذهنی
وفاداری به برند
کیفیت ادراک شده
آگاهی از برند
ارزش ویژه برند 
1-1 مقدمه
یکی ازالزمات ایجاد برندی قوی شناخت هر یک از عواعل ایجاد کننده ارزش ویژه برند است. درمحیط بازار امروز شیوه های بسیار متفاوتی وجود دارد که از طریق این برنامه های بازاریابی می‎توان برایجاد و افزایش ارزش ویژه برند تاثیر گذاربود. راهبردهای شبکه ی توزیع، استراتژی های ارتباطی، راهبردهای قیمت گذاری وسایرفعالیت های بازاریابی می‎توان ند باعث تضعیف یا تقویت برند شدند (یوودانته، 2000). اگرچه برند به صورت آشکار برای سازمان وشرکت ارزش آفرینی می کند، اما ریشه این ارزش در مشتری قرار دارد (کلر، 2001). درحقیقت، ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری، تعیین کننده ارزش واقعی برند است (دیواندری، 1390)
1-2 بیان مساله
نقش برند ها درشناسایی محصول شرکت دربازارهای رو به گسترش امروزی، نقشی انکارناپذیراست. با گسترش عرصه رقابتی وهجوم برندهای جهانی به بازار داخلی، توجه به مفهوم برند وارزش ویژه آن برای شرکت های داخلی به منظوربه دست آوردن سهم بیشتری ازبازار تأثیر گذاراست. امروزه الزاماً نوآوری وبرتری فنی تنها عامل های اساسی برای موفقیت نیستند؛ دربازارهایی که محصولات وخدمات، روز به روزبا هم تطابق وسازگاری پیدا می کنند، یک برند قوی ممکن است تنها مشخصه ای باشد که محصول یا خدمت عرضه شده از رقبا متمایزمی سازد(kotler& pfoertsch, 2006). درایران برند ها بعنوان یک داریی درترازنامه قید نمی شوند؛ این امر سبب خنثی شده تمرکز بلند مدت مدیریت برتوسعه درونی برند است. بنابراین جریان نقدی وسودهای کوتاه مدت غالباً بعنوان پارامترهای مهم عملکرد استفاده می شوند.
کشورایران تولیدات داخلی بسیاری دارد اما در زمینه برنامه ریزی موفق نبوده اند مشکلات زیادی فرا روی این صنعت است. که مطالعه همه آنها دراین تحقیق امکان پذیر نیست ویکی از چالش ها از دیدگاه متخصصان این حوزه، مسائل بازاریابی وبرند می‎باشد که الگویی بهینه دراین زمینه تعریف نشده است. درسال های اخیر، میزان ورود کالاها با نشان های تجاری متنوع و تمایل زیاد فروشندگان به نشان های تجاری ساخت کشورهای خارجی به معضلی برای تولید کنندگان ساخت ایران تبدیل شده است، با اینکه بسیاری از محصولات ساخت داخل از نظر کیفیت و قیمت توانایی رقابت با تولیدات خارجی رادارا هستند، از جایگاه مناسبی دربین مصرف کنندگان برخوردار نیستند و با توجه به این موارد و بالارفتن میزان توقعات و انتظارات مصرف کنندگان و… در موقعیتی هستند که سهم بازار خود را در خطر می بینند.
باتوجه به تحولات اقتصادی بوجود آمده درکشور، بازار شدیداً رقابتی شده بنابراین شرکت ها به دنبال کسب مزیت رقابتی ازطریق سرمایه گذاری درایجاد برند خواهند بود ونقش برندینگ دربازارهای تجاری پررنگ ترمی شود(امیرشاهی؛ 1389 ). نامهای تجاری قوی علاوه برایجاد مزیت رقابتی، نقد ینگی سازمان را افزایش وجریان نقدینگی را تسریع نموده، امکان افزایش قیمت، سود دهی و وفاداری بیشتر مشتریان را فراهم آورده است(madden et al, 2006) بنابراین می‎توان گفت ارزش ویژه برند به عنوان معیاری برای سنجش قدرت برندها پیشنهاد شده، که طی دهه های گذشته شکل گرفته وتکامل یافته است.
یکی از الزامات ایجاد برندی قوی شناخت هریک ازعوامل ایجاد کننده ارزش ویژه برند است (سلیمانی؛ 1389) که یکی از عوامل تاثیر گذار بر ارزش برند آمیخته بازاریابی می‎باشد و بابررسی نحوه اثرگذاری آن می‎توان عناصری را که تأثیربیشتری برارتقای برند دارند، شناسایی نمود ومنابع بیشتری را به آن اختصاص داد. ازاین رو دراین تحقیق به بررسی بیان تأثیر آمیخته بازاریابی وتصویر شرکت برارزش ویژه برند پرداخته شده است که می‎توان د به صورت راهنما ومعیاری فعالیت های شرکت را درجهت ایجاد یک برند قوی ترهدایت وارزیابی کند. افزایش ارزش ویژه ازدیدگاه مشتریان وبه عبارتی ایجاد یک برند قوی منافع بسیاری برای شرکت های تجاری دارد. بطور دقیق تر می‎توان گفت افزایش ارزش ویژه ی برند احتمال انتخاب یک برند را افزایش می دهد(PiTTa&Katshis, 1995)لازم به ذکر است متغیر های مدل مفهومی شامل ارزش ویژه برند، آگاهی ازبرند /تداعی ذهنی، وفاداری به برند، کیفیت ادراک شده، تصویر شرکت، کانال توزیع، قیمت، فعالیت های ترفیعی و خدمات پس از فروش می باشند و با توجه به موارد بالا سوال اصلی تحقیق را اینگونه بیان می کنیم “تأثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند در تولید کفپوش خودرو شرکت پیشرو پلاستیک خزر چگونه است؟”
واژه های کلیدی:
فهرست مطالب
چکیده 1
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1 مقدمه 3
1-2 بیان مساله 3
1-3 اهمیت وضرورت تحقیق 4
1-4 اهداف تحقیق 5
1-4-1 اهداف فرعی 5
1-5 چارچوب نظری 6
1-6 مدل مفهومی تحقیق 9
1-7 فرضیه ها 9
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1 مقدمه 29
3-2 روش تحقیق 29
3-2-1 طبقه بندی بر اساس روش 30
3-2-2 طبقه بندی بر اساس هدف 30
3-3 قلمرو مکانی تحقیق(جامعه آماری) 30
3-4 قلمرو زمانی 31
3-5 حجم نمونه و روش نمونه گیری 31
3-6 روش ها و ابزار گردآوری اطلاعات 32
3-6-1 پرسشنامه 32
3-7 روایی و پایایی 33
3-7-1 روایی(اعتبار) ابزار پژوهش 33
3-7-2 اعتبار محتوا 34
3-7-3 پایایی ابزار اندازه گیری پژوهش 35
3-7-3-1 روش آلفای کرونباخ 35
3-7-4 روش تجزیه و تحلیل داده ها 36
3-7-5 مدل معادلات ساختاری (SEM) 36
منابع و مآخذ

ارزیابی تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی منتخب بر ارزش ویژه …

توسط حیدرزاده – ‏2008
عناصر آمیخته بازاریابی در این تحقیق، قیمت، تصویر ذهنی از فروشگاه، هزینه … ارزیابی تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی منتخب بر ارزش ویژه مارک تجاری … نوع مقاله: مقاله پژوهشی … The Affect of Selected Marketing Mix Elements on Brand Equity.

[PDF]ارزﯾﺎﺑﯽ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻋﻨﺎﺻﺮ آﻣﯿﺨﺘﻪ ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﻣﻨﺘﺨﺐ ﺑﺮ ارزش و – مدیریت بازاریابی

توسط حیدرزاده – ‏2008
ﺗﺎرﯾﺦ اﺻﻼﺣﺎت ﻣﻘﺎﻟﻪ. :14/10/85 … در اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﯽ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻋﻨﺎﺻﺮ ﻣﻨﺘﺨﺐ آﻣﯿﺨﺘﻪ ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﺑﺮروی ارزش وﯾﮋه ﻣﺎرک ﺗﺠﺎری. ﭘﺮداﺧﺘﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ … ﺗﻮزﯾﻌﯽ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﺜﺒﺖ و ﻣﺴﺘﻘﯿﻤﯽ ﺑﺮ ارزش وﯾﮋه ﻣﺎرک ﺗﺠﺎری دارﻧﺪ، ﺑﻪ ﻃﻮری ﮐﻪ اراﯾﻪ. ﻣﺤﺼﻮﻻت در ﻓﺮوﺷﮕﺎﻫﯽ ﺑﺎ ﺗﺼﻮﯾ … 5. Brand Awareness / Associations …

[PDF]ﺑﺮرﺳﯽ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻋﻨﺎﺻﺮ آﻣﯿﺨﺘﻪ ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﺑﺮ ارزش وﯾﮋه ﻧﺎم

ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ. ﭘﺎﯾﺎن ﻧﺎﻣﻪ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ ﺑﺮاي درﯾﺎﻓﺖ درﺟﻪ ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ارﺷﺪ رﺷﺘﻪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺎزرﮔﺎﻧﯽ. ﮔﺮاﯾﺶ ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ. ﺑﺮرﺳﯽ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻋﻨﺎﺻﺮ آﻣﯿﺨﺘﻪ ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﺑﺮ ارزش وﯾﮋه ﻧﺎم و ﻧﺸﺎن ﺗﺠﺎري. ﻣﺸﺘﺮي ﻣﺤﻮر در ﺑﺎﻧﮏ ﻣﻠﯽ ﺷﻬﺮ ﮐﺮﻣﺎن.

[PDF]ﺗﺎﺛﻴﺮ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺁﻣﻴﺨﺘﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﻲ ﻭ ﺗﺼﻮﻳﺮ ﺷﺮﻛﺖ ﺑﺮ ﺍﺭ

ﺗﺎﺛﻴﺮ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺁﻣﻴﺨﺘﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑﻲ ﻭ ﺗﺼﻮﻳﺮ ﺷﺮﻛﺖ ﺑﺮ ﺍﺭﺯﺵ ﻭﻳﮋﻩ ﺑﺮﻧﺪ ﺩﺭﺑﺨﺶ ﻧﺮﻡ ﺍﻓﺰﺍﺭﻱ ﺻﻨﻌﺖ ﻓﻨﺎﻭﺭﻱ. ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ … ﻗﻴﻤﺖ ﻭ ﺗﺮﻓﻴﻊ ﺑﻪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﺍﻳﻦ ﻣﺘﻐﻴﺮ ﺑﺮ ﺍﺑﻌﺎﺩ ﺍﺭﺯﺵ ﻭﻳﮋﻩ ﺑﺮﻧﺪ ﺗﺎﺛﻴﺮ ﮔﺬﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺑﻴﻦ ﺍﺑﻌـﺎﺩ ﺍﺭﺯﺵ ﻭﻳـﮋﻩ ﺑﺮﻧـﺪ، ﻛﻴﻔﻴـﺖ ﺍﺩﺭﺍﻙ. ﺷﺪﻩ ﻭ ﻭﻓﺎﺩﺍﺭﻱ ﺑﻪ ﺑﺮﻧﺪ …. ﺧـﻮﺑﻲ ﺑـﺮﺍﻱ ﺍﺭﺯﻳـﺎﺑﻲ ﺍﺭﺯﺵ ﻭﻳـﮋﻩ ﺑﺮﻧـﺪ ﺻـﻨﻌﺘﻲ ﺍﺳـﺖ. ﺑﻨــﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺍﺯ …

ایجاد ارزش ویژه برند از طریق آمیخته تبلیغات: بررسی نقش …

توسط منوچهر انصاری
یکی از اهداف این مقاله بررسی تأثیر آمیخته تبلیغات بر ارزش ویژه برند از طریق … به برند اثر داشته باشد و رابطه با برند و وفاداری به برند نیز بر روی ارزش ویژه برند … ارزیابی تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی منتخب بر ارزش ویژه برند، پایان‌نامه …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *