مطالعه در مورد رضایت یا وفاداری مشتریان در بازار

مطالعه در مورد رضایت یا وفاداری مشتریان در بازار

مطالعه در مورد رضایت یا وفاداری مشتریان در بازار

بررسی مسائل جاری در بازاریابی بین الملل
مصرف کنندگان پیش از آنکه چیزی را کسب نمایند، از میان یک فرایند تصمیم گیری عبور می کنند

مشخصات فایل

تعداد صفحات 23
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی مدیریت

توضیحات کامل

در این مقاله به بررسی رضایت و وفاداری مشتریان در بازار می پردازیم. همة مدیران از اهمیت حفظ و نگهداری مشتریان آگاهند. همانطورکه می دانیم حفظ و نگهداشتن مشتری قدیمی چهار تا شش برابر کم هزینه تر از ایجاد مشتری جدید است. (موون و مینور، 1386، 344). اخیراً شرکت ها روی وفاداری مشتریان و حفظ آنها تمرکز زیادی کرده اند. به گفتة بسیاری از محققان، یکی از عوامل مهم در وفادارکردن مشتریان، رضایت آنها است. تا آنجا که بسیاری از افراد رضایت را مساوی وفاداری می دانند. این اشتباه بزرگ (برابر دانستن رضایت و وفاداری مشتریان) سالها پیش منجر به شکست جنرال موتورز شد. هدف از این مقاله بررسی جنبه های مختلف رابطة رضایت و وفاداری و تعیین و بررسی عوامل مؤثر بر این رابطه به منظور ارائه راهکارهایی برای استفادة مؤثرتر مدیران از ایجاد رضایت در مشتریان جهت حفظ و وفادارکردن آنها، است.

فهرست مطالب:

چکیده:2

واژگان کلیدی:2

مقدمه:3

پیشنه تحقیق.. 3

بیان مسئله. 4

جنبه های مختلف رابطه رضایت و وفاداری در بازاریابی:8

عوامل اثرگذار بر رابطة رضایت و وفاداری:12

1- هزینه های تغییر (switching costs):12

2- عوامل دموگرافیک:13

3- رضایت کلی (Overal satistaction):13

4- اثر سازگاری Compatibility effect:14

الف- «کیفیت» (quality) مارک… 14

ب- سهولت قضاوت و مقایسه تفاوت های کیفی بین مارکهای مختلف.14

5- سایر عوامل:15

بررسی عوامل موثر بر جلب رضایت مندی و میزان رضایت مشتریان 16

نتیجه گیری:19

منابع مقاله. 20


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

[PDF]ﺍﺯ ﻣﻨﻈﺮ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﺷﺮﻛﺖ ﺍﻳﺮﺍﻧﺴﻞ ﺑﺮ ﻭﻓﺎﺩﺍﺭﻱ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ – دانشگاه اصفهان

۱۳ اسفند ۱۳۹۰ – ﻭ ﺩﺭ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﺳﻮﺩﺁﻭﺭﻱ ﺷﺮﻛﺖ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻣﺘﻼﻃﻢ ﺍﻣﺮﻭﺯﻱ ﺗﺎﻣﻴﻦ ﻭ ﺗﻀﻤﻴﻦ ﻣﻲ. ﻧﻤﺎﻳﻨـﺪ . ﺍﻳـﻦ ﺗﺤﻘﻴـﻖ ﺿـﻤﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌـﻪ. ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺕ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻭ ﮔﺮﺩﺁﻭﺭﻱ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﺍﺯ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﻌﺘﺒﺮ، ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺗﺎﻛﺘﻴﻚ. ﻫﺎﻱ ﺑﺎﺯﺍﺭﻳﺎﺑ. ﻲ ﺭﺍﺑﻄﻪ … ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﻭ ﺭﺿﺎﻳﺖ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ. ) ، ﻛﻪ ﺑﻪ ﻧﻮﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ. ﻭﻓﺎﺩﺍﺭﻱ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﻣﻨﺠﺮ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ، ﺭﺍ ﺑﻴﻦ ﻣﺸﺘﺮﻳﺎﻥ ﺍﭘﺮﺍﺗﻮﺭ ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺍﻳﺮﺍﻧﺴﻞ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﻣـﻲ. ﻛﻨـﺪ . ﺩﺍﺩﻩ. ﻫـﺎﻱ ﻣـﻮﺭﺩ ﻧﻴـﺎﺯ ﺑـﺮ. ﺍﺳﺎﺱ ﭼﺎﺭ. ﭼﻮﺏ ﺗﺤﻠﻴﻠﻲ ﺗﺤﻘﻴﻖ …

مقالات ISI رضایت مندی مشتری : 127 مقاله انگلیسی + ترجمه …

رضایت مشتری در نتیجه ادراک مشتری طی یک معامله یا رابطه ارزشی است به طوری که قیمت مساوی است با نسبت کیفیت خدمات انجام شده به قیمت و هزینه‌های مشتری. … در صورتی که مقاله لاتین مورد نظر شما تا کنون به زبان فارسی ترجمه نشده باشد، واحد ترجمه پایگاه ISI Articles با همکاری تنی چند از اساتید و مترجمان با سابقه، آمادگی دارد آن …

وفاداری مشتری | بانیک

۲۱ مرداد ۱۳۹۱ – چکیده. امروزه همگام با رشد سریع بازار ها و تکنولوژی که هر روز جدید می شود مشتری یکی از عوامل اصلی مورد توجه شرکت ها جهت بقا و افزایش سهم بازار و سود قرار گرفته است. شرکت ها به دنبال مشتریان وفاداری هستند که بتوانند شرکت را به اهدافش برسانند. وفاداری مشتری و رضایت مشتری از عوامل مهم ایجاد تکرار خرید می …

رضایت و وفاداری مشتریان در تجارت سیار | بانیک

۲۴ تیر ۱۳۹۱ – به طوریکه شرکت های موفق در این حوزه با مطالعه ادراک مشتریان از عوامل موثر بر ایجاد رضایت و وفاداری در مشتریان، اثربخشی خدمات سیار خود را با رعایت عوامل فوق به طور چشمگیری افزایش داده اند. در این نوشتار، عوامل موثر بر رضایت و وفاداری مشتریان در تجارت سیار مورد بررسی قرار گرفته است. کلمات کلیدی :.

تاثیر ارتباطات برند و کیفیت خدمات در ایجاد وفاداری برند …

تاثیر ارتباطات برند و کیفیت خدمات در ایجاد وفاداری برند به واسطه ی رضایت مشتری (مورد مطالعه: نمایندگی های فروش سامسونگ در شهر مشهد) …. به‌ ا‌ر‌ز‌یا‌بی‌ و‌ بر‌ر‌سی‌ عو‌ا‌مل‌ مو‌ثر‌ د‌ر‌ ا‌یجا‌د‌ و‌فا‌د‌ا‌ر‌ی‌ به‌ بر‌ند‌ پر‌د‌ا‌خته‌ تا‌ ر‌ا‌هبر‌د‌ها‌ی‌ با‌ز‌ا‌ر‌یا‌بی‌ خو‌د‌ ر‌ا‌ جهت‌ ا‌یجا‌د‌ یک‌ بر‌ند‌ قو‌ی‌ د‌ر‌ با‌ز‌ا‌ر‌ و‌ د‌ر‌ ر‌قا‌بت‌ با‌ ر‌قبا‌ به‌ منظو‌ر‌ جذ‌ب‌ و‌ حفظ‌ مشتر‌یا‌ن‌ و‌فا‌د‌ا‌ر‌ تد‌و‌ین‌ کنند‌.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *